Odpověď zadavatele po konzultaci s projektantem stavby:
Beranění výpažnic je navrženo z důvodu nemožnosti najetí vrtací soustavy do stavební jámy. Beranění výpažnic je navrženo z úrovně -1,8 do -4,15m. Beraněná hloubka je tedy 2,35m. Výdřeva bude provedena z úrovně -1,8 do -3,15m. Nepředpokládá se problém pro dosažení těchto hodnot ve stávajících základových poměrech.
Kotvení výpažnic ke stávajícím základovým pasům je navrženo na základě archivní dokumentace, která vykresluje relativně masivní založení stávajícího objektu. Po dokončení bouracích prací a odhalení stávajících základových pasů bude na základě osobní návštěvy statika potvrzeno navržené řešení, nebo navrženo alternativní zajištění výpažnic záporového pažení. Variantním řešením je zajištění výpažnic ocelovou rozpěrou do stavební jámy přístavby a vybetonování opěrné stěny S10 ve dvou taktech. V rámci zadávacího řízení bude oceněno projektové řešení dle výkazu výměr.
Přílohou tohoto vysvětlení je dokumentace k realizaci mikropilot v roce 2013.
Martin Hlaváček, odbor rozvoje města a investic MěÚ Česká Třebová
|